Birçok kişi Vahabiler İmam Mehdi ile ilgili gelenekleri inanmıyordu, derler. Aslında görünümü bir hakkın bulunması ve oldukça doğru olmadığını. Aslında İmam Mehdi kendi Wahabi mezhep içinde görüş ve kararlarının bir yeri vardır. başkalarıyla görüş arasında, ehl-i sünnet okullarda olduğu gibi sadece aynı geniş bir fark vardır. Onlara arasında öyle:
1. son zamanlarda İmam Mehdi görünümünü inanan bazı vardır. Ancak, bu insanlar bir azınlık vardır. Nihayet onların seslerini daha Vahhabiler sesiyle boğuldu.
2. İmam Mehdi hakkında ilgisiz olan Vahhabiler bir grup vardır. Onlar çok emin değil, ancak aynı zamanda doğrudan inkar edilmemiştir.
3. basitçe hadis-hadis inkar ama İmam Mehdi ortaya çıkmasını inanan bazı vardır. gelenekler büyük ölçüde zayıf ve bu nedenle hadislerde tabi.
4. Çoğu Mehdi bu inkar ve İmam Mehdi geleneklerini devam etmeyi reddetti güvenmeye devam edin. İnanması Peygamber tarafından istemedim çünkü onlarla yılında Mehdi, yok. Bu Vahhabiler çoğunluğu ve onlar daha ekstrüde geliyor.
5. Bazıları sadece tek İmam Mehdi ile ilgili bazı gelenekleri inanıyoruz ve yine bazı hadisleri reddedenleri edilir. onlar gelenekleri reddettikleri gelenekleri, zayıf görünüşte seyrinde birbirleri veya konulara oldukça karşısında bulunmaktadır. İmam Mehdi için Onların inançları Ahlus Sünnet vel Jamaah yaygın kanının çok benzer. Onların görüş aslında bilim, sadece duygusal değil dayanmaktadır.
6. İmam Mehdi görünümünü inanan fakat Siyah Banner'ları ortaya çıkmasını reddeder. Vahabi din adamları bu kurala uymak edenlerdir. Neredeyse bütün Vahhabi takipçileri, bu kurala uymak sap çünkü böylece kitabın, Fatawal inanç gibi onların büyük öğrettiği Vahabi din adamları. Onlar için, İmam Mehdi hiçbir görünümü vardır, doğrudan Siyah Banner'larla tığlar.
Bu sorun (23 Şevval, 1396 eşdeğeri) 11 Ekim 1976 tarihinde Rabita el-'Alam el-İslami (Müslüman Dünya Ligi) tarafından Mekke'de serbest bırakıldı Üzerine Bir fetva daha ikna edicidir. fetva İmam Mehdi hadisleri rivayet yirmiden fazla Sahabeler, İmam Mehdi kitaplar yazmış bilim adamlarının isimleri ek olarak, bize bu iletmek hadis bilginlerinin adlarını listelemek var olduğunu söyler. Rabita fetva böyle okur:
"Aklında tutar (Hafız) ve Hadis alimleri otantik (otantik) ve kabul edilebilir (hasan) olduğunu doğruladıktan el-Mehdi ile ilgili gelenekler arasında yer bildirir. Bu geleneklerin çoğunluğu sayısız makamlar (mütevatir) aracılığıyla birbiriyle ilgilidir. Orada bu raporların durumu otantik ve mütevatir olduğu şüphe götürmez. (Onlar da doğruladım) Mehdi inancı o Ehl-i Sünnet vel Jama'a inançlarına biri olduğunu zorunludur ve bu. Sadece bu cahil Sünnet ve doktrininde yenilikçiler bunu inkar. "
Özgürce böyle kabaca tercüme:
"Mehdi ile ilgili hadislerin hadis hafız ve bilim adamları doğruladı tarih otantik ve iyidir. Bu hadisin çoğu mütevatir şeklidir. Bunların standartları yine otantik mütevatir olan şüphe yoktur. Mehdi inancı geçerli olup, Ahlus Sünnet vel Jamaah düşüncelerinden biridir inanıyoruz ki (Onlar da söyledi). İnkar ediyorum kafir gelenek ve yaratıcısı hakkında bilgisiz insanlar ancak. "
fetva tam metnini edinmek ve fetva kurallarına derlenmiş, Giriş, sayfalarında 76-79 ve Ek 1979 yılında Beyrut'ta basılmış olarak-Şafi Çin tarafından, kitabı El-Beyan Fi Ahbâr Sohibuz Çağ görülebilir. Kitap Arapça.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar